Heisan

Denne bloggen fungerer i praksis mer eller mindre som et mellomledd. Mellom Flosshatt.no (grunnet begrenset tilgant til redigeringsprogram) og le møi. Her plasseres med andre ord diverse fakta, bilder, idéer m.m. rundt temaet FLOSSHATT. Siden, når jeg får tid/sjansen, vil det kanskje oppgraderes.

---

Med det erklerer jeg "Flosshattbloggen" for åpnet og påbegynt, med tro og håp om en fremtid fylt med flosshattrelaterte emneoppdateringer i lysende anmarsj! Både her, og der.



- Miss Flosshatt



2010-12-25

Nå som det er jul igjen

For glede
    gaver,
    fest
 og frelse
Jeg drikker nå til alles helse 
(SKÅL!)

For vennskap,
    lys
 og lek
 og blót
Her er en klem - så ta imot
(GOD JUL!)

Det var like før kvelden og jeg benyttet en sjanse til å titte gjennom Amalies jul. Og i episode 2 dukket denne karen opp...


- Ingen må fyre før feier'n har feiet.

"Siden 1800-tallet har det vært vanlig å bære flosshatt, særlig i Nord-Europa. I Norge er hatten nå byttet ut med svart kaps." (Wikipedia)


Den passer ganske bra til resten av antrekket. Og det er vel sant, det, at noen refererer til flosshatt som "skorstein". De har jo sine likheter. Så lenge man ikke fyrer i hatten, mener jeg.


God (rom)jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar