Heisan

Denne bloggen fungerer i praksis mer eller mindre som et mellomledd. Mellom Flosshatt.no (grunnet begrenset tilgant til redigeringsprogram) og le møi. Her plasseres med andre ord diverse fakta, bilder, idéer m.m. rundt temaet FLOSSHATT. Siden, når jeg får tid/sjansen, vil det kanskje oppgraderes.

---

Med det erklerer jeg "Flosshattbloggen" for åpnet og påbegynt, med tro og håp om en fremtid fylt med flosshattrelaterte emneoppdateringer i lysende anmarsj! Både her, og der.



- Miss Flosshatt



2010-09-21

Skorstein og pai


Det er to faktorer som avgjør om meg skal vise over normalt høflig interessert for slike ting som spill og film: Det første er drager. Det andre er, sikkert ikke overraskende, flosshatter. Får jeg nyss om noe som inkluderer det ene eller det andre (jeg har til gode å komme over et spill om en drage ikledt flosshatt) så bare må jeg finne ut mer: og jeg kan strekke meg unødvendiglangt for å nå målet. Vel vitende om at jeg ikke hadde en Nintendo DS skaffet jeg meg likevel Professor Layton and the Curious Village, deretter Pandora's Box*. På grunn av den sjarmerende flosshattbekledte herren. Inntil i våres hadde heller ingen stor interesse av å skaffe meg en Xbox - før The Misadventures of P. J. Winterbottom.


P. J. Winterbottom er en paielskende, paifomet liten mann som sporter en flosshatt av beste skorsteinssort.  Hatten har kanskje ikke noen større sentral rolle annet enn å holde seg på 'heltens' hodet, men det er på en måte nok. Hatten er på ingen måte tatt for gitt som et stykke panserpryd. Videre, logoen til The Odd Gentlemen, utvikler av spillet, viser en prominent bruk av nettop flosshatter.

Spillet selv har en fantastisk atmosfære, hjulpet av fengende musikk. Konseptet i seg selv er lett nok å forstå - sank paier - men det krever likevel god hjernens bruk å fullføre. Og følelsen av å mestre vanskelige oppgaver er alltid tilfredsstillende.

Se mer om spillet HER
Og untviklerne HER

*18.04.2011: Undertegnede har nå anskaffet det tredje spillet i serien, The Unwound Future, også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar