Heisan

Denne bloggen fungerer i praksis mer eller mindre som et mellomledd. Mellom Flosshatt.no (grunnet begrenset tilgant til redigeringsprogram) og le møi. Her plasseres med andre ord diverse fakta, bilder, idéer m.m. rundt temaet FLOSSHATT. Siden, når jeg får tid/sjansen, vil det kanskje oppgraderes.

---

Med det erklerer jeg "Flosshattbloggen" for åpnet og påbegynt, med tro og håp om en fremtid fylt med flosshattrelaterte emneoppdateringer i lysende anmarsj! Både her, og der.



- Miss Flosshatt



2010-09-15

Flosshatt og mynt

Dette er en liten historie om noe jeg oppdaget for et drøyt år siden: I en nå glemt vestibyle et sted i Oslo satt jeg og ventet på noe eller noen. For å få tiden til å gå der jeg satt telte jeg penger. Enten var det for å sjekke om jeg hadde nok til et kupongkort, eller så vurderte jeg muligens å kjøpe meg noe å drikke. Dette kan forståelig virke helt uvesentlig, men det var altså her jeg oppdaget en mynt som klart skilte seg fra de andre. Mynt er mynt, kan en jo si. Sant nok, den var hverken triangulær eller tung som et kjøleskap. Det som gjorde at jeg la merke til den var at det som kronet myntsiden var en flosshatt.

Naturligvis bestemte jeg meg på øyeblikket at dette måtte komme med på flosshatt.no. Desverre er kameraet mitt er såpass elendig at alle forsøk på bilde var ubrukelige. Dermed la dette seg et stykke bak i hukommelsen. Jeg har kommet på det nå og da, men ikke (fått) gjort noe med det. Omsider dukket minnet frem igjen.



Og slik så altså 20-krona jeg fant den dagen ut:


Det krever vel ikke mye observant anstrengelse for å legge merke til at det er Henrik Ibsen som går under flosshatten. Og Ibsen er allerede å finne under Flosshattbrukere.


Mer om denne mynten HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar